437
09:29
03.02.2022

LİDERLİK TAAHHÜDÜ

 

Afyonkarahisar İl Milli Eğitim Müdürlüğü üst yönetimi olarak;

ISO 9001:2015; ISO 14001:2015 ve ISO 45001:2018 İSG entegre yönetim sisteminin kurulum ve uygulama çalışmalarını destekleyeceğimizi, ISO 9001:2015; ISO 14001:2015 ve ISO 45001:2018 KYS.İSG,ÇYS entegre yönetim sistemini ve süreçlerinin Müdürlüğümüzün iç ve dış süreçlerinde "MÜŞTERİ ODAKLILIK" kapsamıyla, müşterilerin ve ilgili tarafların ihtiyaç ve beklentileri doğrultusunda, istenilen çıktıların korunması ve geliştirilmesi amacıyla gerekli tüm kaynak ve destekleri sağlayıp sürdüreceğimizi taahhüt ederiz.

Bu taahhütle birlikte;

  • Politika ve hedeflerin ISO 9001:2015; ISO 14001:2015 ve ISO 45001:2018 KYS, İSG, ÇYS Standard maddeleri doğrultusunda uygulanabilir olmasının sağlanması;
  • Entegre Yönetim Sisteminin etkinliği için hesap verebileceğimiz kaynak yapısının desteklenmesi ve ISO 9001:2015; ISO 14001:2015 ve ISO 45001:2018 Entegre Yönetim sisteminin oluşturulması, geçiş şartlarının sağlanması ve korunması, kurumumuzun stratejik planları, İÇ ve DIŞ Bağlam ve SWOT analizleriyle uyumlu EYS politikası ve EYS hedeflerinin oluşturulması amacıyla EYS ekibinin oluşturulması;
  • Etkin EYS yönetimi ve EYS yönetim sistem şartlarına uygunluğun öneminin paylaşılması;
  • Proses liderlerine "DEĞİŞİM YÖNETİMİ", "RİSK TEMELLİ DÜŞÜNME", "PROSES YAKLAŞIMI", "ISO 14001:2015 ve ISO 45001:2018 İSG" eğitimlerinin verilerek Entegre Yönetim Sisteminin sürekli iyileştirilmesi ve katılımın planlı sürekli eğitimlerle desteklenmesi ve liderlik duygusunun geliştirilmesi, benimsenmesi ve doğru anlaşılmasının sağlanması, bu eğitimlerle entegre yönetim sisteminin öneminin anlaşılıp etkinliğinin artırılması;
  • Yapılan toplantı, eğitim, panel vb. her fırsatta etkili bir Entegre Yönetim Sisteminin önemine vurgu yapılması ve EYS şartlarına üst düzeyde uyulmasının sağlanması;
  • Hizmet Birimi ve Bölüm liderlerinin kendi sorumluluk alanlarında Entegre Yönetim Sisteminin iyileştirilmesinin teşvik etmesi ve üst yönetim tarafından bu anlayışın desteklenmesi;
  • Sürekli iyileştirmenin teşvik edilmesi ve yönetimin görevlendirdiği diğer yöneticilerin çalışmalarının desteklenmesi;
  • Entegre Yönetim Sistemi şartlarının Kuruluşumuzun iş süreçlerine entegrasyonu için çaba harcanması;
  • Entegre yönetim sistemi şartlarının, Kurumumuzun iş proseslerinin tam uyum içinde olduğunun güvencesi amacıyla iç tetkik sorularının güncellenmesi ve iç tetkik personel sayısının ikiye çıkarılarak çapraz denetim etkinliğinin artırılmasının sağlanması;

Üst Yönetim; EYS'nin uygulanmasındaki yükümlülüğünün gereğini,

  • Bir EYS Politikası belirleyerek,
  • EYS Hedeflerinin İlgili Proses Kalite Planlarında belirlenmesini sağlayarak,
  • Entegre Yönetim Sistemi için Görevleri, Sorumlulukları ve Yeterlilikleri belirleyerek ve
  • EYS'nin uygulanmasında ve devam ettirilmesinde tanımlanacak olan doğru yetki ve yeterliliğe sahip Entegre Yönetim Sistemi Ekibini atayarak yerine getirmektedir.

Kuruluşumuzun Üst Yönetiminin EYS ile ilgili temel görevleri aşağıdaki gibi özetlenebilir:

  • Risk ve Fırsat Yönetimi Süreci'ne uygun olarak, risk değerlendirme yaptırarak,
  • EYS'nin İç Tetkik Sürecine uygun olarak iç denetimlerinin yapılmasını sağlamak,
  • EYS'nin Yönetimin Gözden Geçirmesi Süreci'ne uygun olarak yönetim gözden geçirmelerini yürütmek taahhüdü önemli ve başlıca kalite taahhütlerimizdir.

AİMEM Üst Yönetimi;

Entegre Yönetim Sisteminin oluşturulması, geliştirilmesi, uygulanması ve etkinliğinin sürekli arttırılmasını sağlar ve başarısından 1. derecede sorumludur.

Kuruluşumuz, sürekli gelişimi ve iyileştirmeyi teşvik eden, tüm bölüm liderlerini ve personelini sürekli iç ve dış eğitimlerle destekleyen, tüm bu misyon ve vizyonu ile KYS-ÇYS ve İSG hedeflerine ve bu hedefleri sürekli destekleyen, teşvik eden, açıklayan; EYS politikasına sahiptir.

Etkin bir entegre yönetim sisteminin sağlanması ve yürütülmesi ve kuruluşumuz için birincil hedef olan müşteri memnuniyeti açısından son derece önemlidir. Müşteri memnuniyetinin sağlanabilmesi, sadece müşteri değil, kuruluşumuzun iletişimde bulunduğu tüm tarafların ihtiyaç ve beklentilerinin belirlenmesi, anlaşılması ve karşılanmasıyla doğru orantılıdır.

Bu amaçla ilgili taraflarının belirlenmesi ihtiyaç ve beklentilerinin nasıl karşılandığının gösterilmesi ile ilgili formlar hazırlanmış ve uygulamaya alınmıştır. (SRC-02-FRM 01 Kuruluş Bağlamı İlgili Tarafların Değerlendirme Analiz Formu)

Müşteri memnuniyetinin her adımda (Hizmet öncesi, pazarlama süreci, satış sonrası) izlenmesi adına gerekli birincil ve ikincil yasal ve diğer standart, mevzuat şartları (SRC-02-LST-01 Yasal Yükümlülükler Listesi) ve eşleşmeleri listelenmiştir.

Müşteri memnuniyetinin artırılması, güvence altına alınması ve sürdürülmesi amacıyla yapılacak tüm çalışmalar SRC-010-Müşteri Memnuniyeti Yönetim Süreci 'de açıklanmıştır.

 

ONAYLAYAN

Afyonkarahisar İl Milli Eğitim Müdürü

Metin YALÇIN

 

Yayın Tarihi: 03.02.2022